söndag 19 november 2017

Det börjar lacka mot julpyssel!

Det börjar lacka mot julpyssel med de rara Acchlejorna.
Förra årets pysseltårta satte nog  stor press på detta års värdinna vad gäller tårtan.
Då var vi hos Carro.
Och hon hade kommit på den alldeles förträffliga idén om en DIY- tårta!
Ja ni hör ju själva. 
Värdinnan ska ju enligt tradition bjuda på en tårta
 med anledning av dagens anledning till träff.
Vi skulle julpyssla.
Så vad kunde då passa bättre en detta.
Vi var mäkta imponerade!


Ett bord med bottnar,fyllningar & diverse toppingar fanns till hands.


På följande sätt gick det till.


Allt enligt värdinnans instruktioner 👆
#7 är väldigt viktig 😇


Det var jättekul att få gör sig en egen tårta 👌


Resultatet var anmärkningsvärt om jag får säga det själv & det får jag 😃
5 st. helt efter olika tycke & smak olika tårtor!


Så var det dags att börja pyssla. 
Jag själv hade med mig gamla kulor.


 Som jag klädde med jutesäck.


 Så typ broderade jag lite vintriga motiv.
Dessa hade jag sen ute i granen vid vår trappa.


Carro virkade små stjärnor.


Catrin gjorde änglar.


Lena dekorerade pepparkakor så de blev som renar.
Petra gjorde tomtar av garn & så fina bottnar till cellofanpåsar.
Dessa skulle användas till julens hemkokta kolor.


Nu är det alltså dags igen.
Ser fram mot det i veckan som kommer.
Helena

Inga kommentarer :