onsdag 12 november 2014

Lite julinspiration från Zetas

I helgen var det hälsomässa i Stockholm
Passade då på att ta en sväng förbi Zetas på vägen hem.


Var ju lite nyfiken på kommande julskyltning.
Men ännu var det inte så mycket.
Julmarknaden brukar vara jättemysig men den missar vi i år.

Kransarna var många & fina.


Ett par stjärnor kunde jag gott tänka mig att ha men var?
Det är ju så med Zetas att jag finner mycket inspiration.
Lugnet & atmosfären tilltalar mig mycket.


Glasvaser kan man inte få för många av eller hur?


Vilket jobb att rensa kottar för att göra granar.
Är sugen på att testa.


Gillar färgerna i denna kruka.


En  sån här fin mosskransen vill jag ha.
Den var lite dyr den ska jag försöka göra själv.

Allt enligt vårt motto :
Hur svårt kan det vá?
Det kan man ju göra själv!

Annars höll de på att göra om en plantering nedanför  cafét
Det får vi ta en titt på i vår hur det blivit.
Denna gång vart det inget gofika.
Inget shoppat heller då jag försöker fokusera på rabatten jag påbörjat hemma.
Inga spontanköp utan försöker hålla mig till planen,
Men besöket kändes avkopplande, stimulerande & rogivande.
Det känns som om man är lyckligt lottad som har närheten till Zetas bara 10 mil.

Det är Catrin som besökt Zetas & fotograferat.
Berättat om det för Helena som skrivit detta inlägg.

Inga kommentarer :