lördag 6 oktober 2012

Höstpysselträff




Vi höstpysslade härom kvällen.
Lena bjöd på en underbart god fisksoppa med räkor och kräftor.
 Hembakt bröd serverades till.
Gestost och valnötter i det ena brödet och det andra var fyllt med rökt skinka med örter.

Till kaffet hade hon gjort en äppelfylld paj med tosca täcke.
Det var alltså hösttema på både mat och fika.

Lenas mobil och krans.

Det pysslades och stämningen var god .
Stundtals väldigt hjärtlig allt enligt våra föreningsregler.

§ 9 Det är varje medlems skyldighet 
att vara en god trädgårdsmänniska både i sin egen trädgård och andras.
Gliringar och glåpord till varandra är välkomna inslag.
(skulle vilja drista mig till att säga 
att det är varje medlems skyldighet att komma med glada tillrop)



Lenas pynt
Bordet var fyllt med allt vi kunde komma på att man kunde använda till pynt.
En del hade plockat i sin trädgård och andra i skogen.


Jag hade tagit med en gammal rostig kemtvättsgalge 
som jag pyntade efter min förmåga :-)


Och så fyllde jag ett hjärta med lite av varje

.
foto.Caroline
Carro gjorde nyponkrans och dekorerade ljus med löv.

foto:Caroline
Catrin som är flink i fingarna tillverkade rosor av lönnlöv.
Petra pysslade oxå med nypon till en krans.

Helena



3 kommentarer :

vitaspets sa...

Fin blogg
Och härliga bilder
Kram Karina

Pia Gustafsson sa...

Vilka mysiga nyponmobiler och annat kul ni gjort. Vad trevliga och härliga bilder. Kul att du hittat till mig så jag hittade till dig, Kram Pia

Gisela Larsson sa...

Hej! Hört att ni finns i Oxelösund?! Har just köpt ett hus där. Vet ni vilken växtzon Oxelösund tillhör?